Pages

25 January 2010

REPORT PENUH PICNIC AT JANDA BAIK - EDISI PERTENGAHAN

Edisi pertengahan bersambung lagi...kali ini menceritakan perihal semasa menjayakan acara bakar membakar ayam dan segala bentuk mak nenenk daging tomato ceri.lidi sate..plastik glenyar..plastik sampah..setelah api dikatakan ranum sedang2 elok2 gitu..barulah peha ayam yang bertuah pada hari itu pertamanya diletakan diatas panggang api tu..

hasil resepi daripada apai sekeluarga..dengar katanya anak apai sendiri ada mencampurkan sedikit ubat batuk yang selalu diberikan oleh apai kedalam ramuan perapan ayam tersebut..di lihat sebagai salah satu usaha untuk membalas dendam yang selama ini selalu diberikan apai kepada anaknya pada malam2 tertentu..

hehehehe..jangan marah na pai..sapa2 yang rasa lain macam pada hari tuh diminta refer pada doktor untuk treatment lebeh lanjut..tapi..aku tengok semua aktif jaaa...aku rasa anak apai tersilap letak ubat batuk neh..hahaha..

Peha ayam yang pertama diletakan diatas api...grand pirze..ATP 5000..


Tak dilupakan juga pada hari ada resepi rahsia hasil nukilan baguk dan keluarga..mengikut kata2 daripada sumber2 dipercayaai..mereka mengunakan apa jugak segala hayam2 yang ada dalam peti kabinet dapur rumah dia untuk diperapkan bersama daging kebab ini..

contoh2 ramuan yang dicampurkan adalah..cuka getah..serbuk penaik...serbuk karbaid..thinner..nila..dan jugak blerang masa dia pi jamboree pengakap tahun2 dulu..itu pasal semua lepas makan terlebih aktif dengan bermain air mengalahkan kanak2 yang datang bersama2 pada hari itu..


Kebab daging dan ayam sebagaiman dijanjikan menerusi khidmat pesanan ringkas dari baguk


Dan setelah bertungkus lumus membakar terkena asap segala bagai..maka banyaklah yang masaknya..sambil masak sambil makan..tapi takpa.terlampau banyak sangat makanan hari tuh sampaikan bukan setakat ayam ngan kebab jer.bihun..nasik lemak..air mineral satu karton..keropok 3 tong..twities..telor rebus..timun..segala bagai...sehingga kan sebahgian daripada tumbuhan kat situ pon bleh buat ulam jugak laa..kalo berani laa..hahah...

ni semua tengah membakar..kaler menarik..rasa tertarik..makan sepah2..asal banyak je buang..

so...cam tuhlah kirenye report untuk bahagian bab2 makan2 neh..aku buat report sket2..pasal ade banyok keje lain jugop aku nk buat..nk gi repair brek disc beskal aku neh..nak gi bank ambik buku check lagi..adik aku baru pau aku nok buat belanje..cam tuhlah..

nanti sambung lagi dengan kisah seterusnya..part lain lah pullopp...




0 kompelen:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails