Pages

29 March 2010

Dah..Aku nk blah plak...dr Lewek Toucan

Tadi aje aku sign off dari DPSV Lewek Toucan sebagai survey tech tukar beacon..... tuh nampak dari jauh jer Lewek Toucan...setakat nih aku rasa kapal nih la paling best aku kerja..bagi akulah..bagi korang semua korang punye rase dan sentuh lah plak..

1. manakan tidak.makan dia saja..8 kali sehari termasuk dengan function ayam roasted pada oukul 4 pagi dimasak oleh frankie.makan kul 7 pg, 10 pg, 11.30 pagi, 3 ptg, 5 ptg, 8 mlm, 11, mlm, 4 pagi.makan time lain2 tuh..ade lagi..makan biskut..makan meggi tuh segalla additional items ada diesediakan untuk penyedap rasa..contohnyer..telor...udang..kobis..petai..budu..belacan..

2. Internet dan Wi-Fi, On jer laptop kat mesroom tuh terus connect ke internet dengan lajulah jugak walopon tak laju sangat..tapi aku rasa internet kat hotel nih lagi lembap dari kat Lewek Toucan.

3. Keje macam biasa...charge beacon..tukar beacon..tiap hari untuk beacon stern ROV B57. Tapi tang video signal untuk ke survey tuh cam hayam..sampai aku fedup pasing kat mat min plak nk handlekan mat arik lisukun tuh.,.

4. Bilik cabin besor..aku duk sorang2..bilik air kat dalam cabin..13amp plug malaysian type...ekon??aku rasa macma tidur dalam bilik survey..hari tuh ada yomida jam dia ade temperature..check kat istu ada dalam 17 degree ijazah jugaklah suhu dia.

5. Air kotak Soya... tiap2 hari ada..termasuklah air potong kaki pun banyak..

6. boring makan kat bawah..rembat kuih kat atas bridge lagi..

7. Personal untuk shift malam...kebnaykannyer macam laaaa...macam tak betol..hehehehe..jangan marah aa...sukoi...frenkie..tamimi..faizal rov.. dan lain2.

faktor3 diatas macam merasakan aku ini sangat bertuah untuk pernah bekerja di Lewek Toucan. Semoga aku bleh join lagi job yang berkaitan dan bersangkutan denganye..

9 kompelen:

syamimi said...

salam, tnye sket. dlu graduate bio marin ke? coz awk keje kapal2.. jez asking.

magsob said...

salam..ys graduate electronic engineering..keje kapal tapi not part of marine..part of offhsore services, survey construction support..pernah tgk orang ukur jalan kat tepi2 jalan kan..kalo kat laut camana dia ukur plak...uhuhuh..

Anonymous said...

aku pon penah naik Lewek Toucan ni. Medic dia best.

magsob said...

best ke medic tuh>??hehehee

neo.. said...

Aku dah fobia keje Offshore!

magsob said...

uish..kes berat ke sampai fobia nih..

Anonymous said...

dah2.. balik rumah plak.. lg best dr lewek tue ;P

Anonymous said...

macam best jer keje abang nie...

Anonymous said...

senyap jer

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails