Pages

11 March 2010

RASA BILA BERJAYA BUAT SESUATU

Rasa yang macam mana bila sesuatu benda yang diusahakan berminggu2 menemui kegagalan dan serentak dengan itu dengan hanya satu setting sahaja sesuatu percubaan itu berjaya dengan sempurna dan apakah persaaannye itu yang ada dalam hati masa itu...sesuatu yang best sangat2 la aku rasa.
baru jer sebentar tadi aku telah berjaya berhubung dengan kapal satu lagi untuk transmision video from ROV to kapal sebelah. Equipment yang di gunakan kali ini berbeza dari apa yang pakai dulu2. dulu2 pakai product Harvey Linch video telemetry..kali nih pakai plak CDL minivision digital edition plak..untuk kapal aku kira sebagai transmitter..kapal satu lagi reciver..


lebih kurang 2 minggu try..signal cam hayam..ade gambar dia tapi aku tak upload lagi..tadi dengan tak sengajanye satu setting telah tak sengaja bertukar setting dekat transmitter PAL format video dan dekat Reciever format NTSC..channel mana2 pon sama gak..so decide pakai channel 1 jerlah bertepatan dengan seruan kerjaan 1Malaysia...terus dapat signal kat dan dengan gembira dihati aku terus memberitahu client sambil ketika itu peluh masih ade di dahi..dan srentak dengan itu jugek hati berasa puas gileerrrrr..sampai aku terus turun bawah tank duk kat situ lagi pasal biar aku lari dulu..kang jadi ape2 dia pangil aku lagi..ish2..hahahaha..

tapi itulah rasanya bila berjaya...itu sahaja serita aku yang tah apa2 pasal aku dah pening kepala hari nih pasal terlebih tidur...ish2..

apa2 pon keep up the good acting..muahaha

0 kompelen:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails