Pages

14 February 2010

Seronok 2 ronok 3 ronok...diaorang bercuti...

Hayam betol...baru saja habis membelek2 facebook kebanggaan rakyat dunia skang ini sehinggakan ada yang sangup menubuhkan group tidak akan join facebook sekiranya kena bayar 4 euro tuh..ish2...kuat tul pengaruhnyaa...

tapi nak dijadikan cerita...aku balik dari singapore hari jumaat ini..tapi kena pergi balik ke sana esok hari demi melaksanakan kerja2 aku..tapi takkala pada masa ini facebok2 member aku yang lain galak menceritakan..memperihalkan..maseng2 mengenai cuti2 diaorang pergi situ pergi sini...ish2..jelousy betollah aku...

tapi ada faktor2 lain jugak yang kurang meyakinkan aku untuk bercuti balik kampung ke..gi jalan sini sana..situ siti...faktor2 terbabit adalah...lebey kurang..

1. Hidupkan road tax ngan insurance kereta pada bulan lepas..(gile terkejut jumlahnye..1st time pakai kete..ehehehe)



2. Sebelum boleh hidupkaan road tax kereta tuh..ada plak saman...kene setelkan saman dulu..4 saman Ops Sikap dari tahun 2006...uishhh.....



3. Duit rumah yang baru nak siap aku dah setat kene bayar full....gile terkejut aku jumlahnye...gaal sangat nak beli rumah...hah..ambik mung...



4. Aku nak kene naik job lah esok hari....



5. Wife aku sedang dalam pengawasan aku...kasihan kat dia...kalau aku sakit dia jaga aku..kalo dia sakit..aku macam jaga tak jaga jer dia..hehehehe..


itulah aku rasa antara faktor yang tak dapat aku nak pergi bercuti ke balik kampung ke mana2 ke...tapi takpa memangdangkan kerja aku memang time balik ke sini adalah bercuti..aku akan gunakannya kesempatan itu untuk bercuti mana2 nanti...

kepada yang tengah becuti.....selamat bercuti aku ucapkan kepada anda semua (dengan ada rasa iri hati)

4 kompelen:

Unknown said...

wahh beronok ronok :D

TMUkmkd said...

bagi aku kalau pasal rumah tu tak pe weh.. lagi 5 tahun harga tak sama macam sekarang :D

zulkbo said...

begitula adatnya bro..
saman kena bayo..saya pun baru bayo
speed highway..no nego..peh TERBANG RM300..

Anonymous said...

abis semua nk kene setel..datang mengejut plak tuh..potonng setim laa...terus kene korek2 bank lagi..

magssob

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails