Pages

14 February 2010

Menonton EPL Games Dengan Mat Salleh

Pengalaman aku sendiri menonton perlawan liga Engeris bersama dengan beberapa orang Mat Salleh ketika bekerja bersama dengan diaraong.. apa yang aku dapati hanya aku yang exited dengan game2 tersebut..pada diaorang tgk game tuh macam biase2 jer..

terus aku macam bertanya pada diri sendiri..eh..betol ke aku neh tgk bola ngan mat salleh neh..padahal diaorang memang daripada sana..diaorang tgk bola macam biasa jer..ceit...

untuk info seketika..aku bekerja di lautan bersama dengan orang2 yang datang dari pelbagai negara..tapi pada tahun lepas adalah kebanyakan daripada europe..dari UK..nasib baik kapal yang kerja tuh ada Saluran macam Astro lah kat India tuh..bulihlah tgk bola ngan kriket..(kriket ada channel dia sendiri..kalo kat malaysia kene subscribe berape RM tah)

disambungkan lagi ceritanya..lepas pada perritiwa aku tgk bola dengan mat salleh tuh..barulah aku kesedaran sket..depa2 tgk bola rilek2 jer...aku tgk bola macam exited sket..kalo tak gol..menjerit dalam bilik tv tuh..padahal surat beranak aku tunjuk tempat lahir aku Kg Nibong Kuala Berang...hahahaha...terus terlintas di hati aku bagaimana pulak dengan orang2 yang tgk bola kedai mamak..terutamanya..remaja2 yang terlalu taksub dengan kelab pujaan maseng2..yang mana dengan Man U...glory2 man u dia..yang mana dengan celseas...celsea...yang mana Liverpool..YNWA nyer..tengok bola sampai terlipat meja2 kedai mamak tow...aku rasa ini adalah kesan daripada promosi besar2 besaran EPL ke Asia..

Apa2 pun..lantak diaorang lah nak buat apa2 pon...janji..lepas peristiwa itu..aku tgk bola secara wasatiah dan sederhana..sebab aku dah check surat beranak aku memang aku lahir kat malaysia..

4 kompelen:

Lt. fDanialz said...

1 info yg menarik..

omputih rilek jer tak de pon nak gado2 pasal bola..

org melayu gado psl bola mcm tengah perang jer

zool said...

Mungkin sebab yg besar2 profession tak fanatik kot.. Yg hooligan yg kelas pertengahan n bawah

ringo said...

aish.terase gua.haha

magsob said...

betol gak macam zool cakap..yang profesion hebat2 biase3 jer kut..yang bwh2 tuh jer...

aih ringgo...terasa ker??ish2..buat biasae2 jer...

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails