Pages

21 March 2008

21Mac 2008 – Sign off beb

Aku on the way balik doh nih pada 21hb nih aku tgh on the way baliklah nih..tetibe jer agent tuh kate visa aku expired dh sebab 2 kali masuk..natang beruk..aku maku baalas nok cite bnayoklah sebab aku pune moha pon expired jugok..aku pon follow jerlah kate agent tuh..kene stay lagi sampai selase nih baru clear..aku nok kene ade temporary landing plok..mende ape pon aku dok tahulah,..aku doh bgtau opis tadi pasal aku kene blok kat vizag sampai hari selase nih..nih baru jumaat nok mask sabtu nih..staty jerlah..lagi pon ood aku nok balik pon doh spoil harituh opis dk bagitau awal2 aku punye relive dok dapat lagi..kalu aku tahuu awal2 aku bulih ecept lagilah..ini last2 baru bagtau..lagitu satu moha aku expire 9hb mac baru nih bukanye nok remind awal2 geng2 opis nih pasal moha..kalu aku tahu aku expired pada tarikh tuh..bulih balik same ngan khairi pada 5hb arituh..senang takdok banyok cerite..potonglah aku seminggu arituh..muke doh maca taik doh hor…celakak sungguh..kalu nok ikutkan pada hari nih genpalah aku 61hari di kerja offshore..pecoh record lagi…dulu kat terengganu dulu 58 hari paling lame…rambut doh macam iban doh hari tuh..tapi nasib baik dekat treannung..kalu kapal masuk port bulih dgok gi makan2 nasik kat KSB tuh..lepas 58 hari tuh…57 hari plok kat vung tau Vietnam…job paling rugi pernoh aku join..memang rugilah sape2 join job Vietnam nih…rugi siott..duduk seminggu jer abih eloun sebulan..hahahhaa..natang beruk…balik plok tuhhari raye pertama balik Malaysia..balik teranung raya ke 2..balik pon macam mendela..satu kappal terebang tuh semua orng Vietnam ngan orang cine orang mat salleh..aku 2 orang jer ngan nazri melayu…tgh sambut hari raya..dari vungtau naik kerte pergi ho chim minh..4 jam naik kete..mati ah..dengan traffic kat Vietnam tuh macam ulat ngan semut tgh bekerje jer…ikut suke hati dia jer nok melintas ke mend eke…nasib abiklah mase balik tuh naik flight MAS bulihlah mengatal sket ngan stewades kat…tgk muke stewade pon jadilah..tapi muke diaorang pon macam taik gok aku atgk sebab kene keje pada hari raya..hahahhaa..nih berbalik pada hari nih aku…on dok tahu lagi status camne nih..ikut kate eddy yang tgh jadi surveyor kat atas Lorelay tuh dia kate paling kurang pon kalu yang expired moha nih kene wait until cleaaer dalam 3 hari jugoklah..itu pon aku dok tahulah camne tuh..esok hari sabtu..aku dok pastilah sini hari sabtu orang2 dia keje ke dok..kalu kejercepat sketlah urusan..tapi kalu dpook kejer maknenyer jangut lagilah aku tunggu sini..walopon lepak hotel sini beslha jgok..tapi time keluor dari hotel tuh..semua macam haram jer..bulih plok si surveyor India aah kapal fortress tuh tanye aku maacammane dengan Vizag city.. very good right??ppuuiiiihhh…very good kepala hanguk dia..bangang punye India..aku sound jer..not good..all over the places are smelly like shit because every where is shit..taik orang..taik anjing..merata2..memamng shitlah..camne lah si kumar bangang tuh bulih kate good..bodoh betol..haa.hari nih aku pagi2 tadi standby untuk sign off hari nih..pagi2 lagi tunggu..aku inagt kan transfer basket terus dari fortress ke lorelay..rupnye ade tug boat mari abmbik aku 5 orang…aku TLGH sorang..3 Hallin ROV nngan sorang GONS..naik tug boat..schedule kul 9 pagi..dari tug boat tuh kene send plok kat Singapore Filler lepas tuh cros plok naik kat towing barge yang ade PLET2 untuk lorelay tuh..tunggu lagi situ dlaam beberape minit..sambil tuh buolih usha PLET yang selame nih duk tgk dalam ROV jer..hor..naiklah basket…rendoh jer..kaludari kapal ke lorelay baru rase tinggi..first timelah tuh aku naik basket.macam ape taah..besh jugok..sampai kat lorelah kene pikul beg aku tuh dalam 17 kilo jugoklah..panjat 5 tingkat..huuhhhh lenoh natang tangan aku…panjat2..sampai atas.kapal lorelay nih pon bes jugok dalam dia..llueas jer bersih jer..masukk2 rama betol orna gmalaysia keje situ..hm..lepak2…jumpe chief mate dia..pergi timbang beg ngan badan..beg aku total 23 kilo lah…nga beh galas sekali…tapi yang tak syok nyer bile time timbang berat badan..alamak..same jer mase mari arituh..70 kilo..tapi ung kin sebab kaapl gorayng kan jadi timban tuh dok berape consisten ahh..tapi itulah sebabnye aku tak berape suke shift siang nih..makan 24 jam..kalu first trip dulu aku shift malam..memang jarang makanlah..sebab makan shift malam nih macam harun sket..dulu shift malam dulu aku turun 4 kilo..dari 72 jadi 68 ooo..lepas tuh balik cuti balik umoh terus naik balik 71..leasp tuh control2 sket seblum mari arituh dalam 70 ahh nih nok balik doh pon 70 gok.sepatutnyer doh bulih jadi64 ke 62 ke..senng sket..erm///aku rase macam akdok mood plok aku nok menaip lagi nih..banyok lagi aku nok becerite nih..tapi disebabkan badan aku pon tgh letih gok nih sebnonyer..letih giler nih..2 hari aku tidu2 ayam sebab nok tunggu balik..sepatut balik jhari khamis kene postpone jumaat…ok ahh stop dululah..mula2 plok..mek aku tgh berseronok niih pergi phuket..celakak betol..tapi dakpelah biarlah dia rase plok air laut..asyik aku jer rase.bagi dia rase plok ahh…heheheh..ok stop dulu..pen off now or my hadn off now..till see you then bye…

Gielr ahhnmdmf

0 kompelen:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails