Pages

13 April 2010

OPS PATUH PUTRAJAYA

Aku ada erbaca email bini aku nih mengenai satu Ops yang bkala dijalankan oleh Jabatan Pengankutan Jalan dan Polis trafik kalo tak salah aku..OPS PATUH namanye rase..OPS nih bakal dilaksanakan di sekitar Putrajaya dan aku adalah orang yang amat bersetuju dengan OPS ini disebabkan oleh status Putrajaya yang gah orang kata tapi kesalahan lalu lintas nnya banyak lah jugak...

yang aku nampak lah sepanjang aku pergi hantar orang rumah aku (ish tercakap sopan plak..biasa sebut bini aku jer) ada sahaja orang parking kereta kat tempat yuang tidak dibenarkan paking terutama lorong belakang bangunan kerajaan di salah satu Presint di Putrajaya... yang lebih ajaib lagi tuh ada yang sanggup lagi sempat lagi..mengmabil kesempatan lagi..parking sebelah jer cone yang signboard "dilarang parking" tuh..ajaib..ape punya perihal kendirilah depa2 nih...

teringat plak aku minggu lepas masa aku nk parking tepi jalan disebabkan nak ke pasar tani Putrajaya tu..nasib baik polis tuh cepat bagtau aku suh paking kat tempat lain..rupanya dia dah saman berbijik2 kereta..ada pulak polis malam nih..heheehehhe..tapi cerita lainya..ada sorang akak tuh baru balik dari shopping ala kadar dari situ ke keretanya yang parking ditempat yang tidak dibenarkan dan seraya dengan itu melihat ada sekeping kertas nippis berupa kompoun punya surat yang dikeluarkan oleh polis trafik kat situ dan dengan hati yang bengang dia berkata

"baik tak payah buat pasar malam kalo parking kat sini pon kene saman"kata akak tuh dengan nada slow tapi berhati2 takut polis trafik tak kejuahan dari situ terdengar tapi terdengar oleh bini aku..

akak.......tempat parking untuk ke pasar tani nih....bapak punya besarrrrrrrrrrr kat sebelah sana........diaorang dh buat kotak parking khas untuk akak..............apa punya akal lah akak tuh..ni jenis mau parking dopan kodailah nih..kalo boleh nk round pasar malam tuh naik kereta kut..

member aku plak kata..depa2 nih nak parking kete kang...kalo boleh nok paking depan pintu kedai lagi..kadang3 tuh nak paking masuk dalam kuali gulai pon ade.hahahahaha..tuh member aku katalah....hahahahah....

aku setutju benorlah diorang nk buat OPS patuh nih terutama mematuhkan orang2 yang parking kereta kat belakang bangunan kerjaan tempat aku selalau lalu pergi ambik bini aku tuh..

takpon kerjaan bleh lah ambik inisiatif sket lebihan individu2 pembayar cukai nih..buat satu tempat untuk towing terus kereta2 yang paking kat tempat tidak dibenarkan ini ke satu gudang bosar...sano dio nk ambik keto..dio kona buat perkara kebajikan...ok ke??

7 kompelen:

kisahsensasi said...

kebanyakan dari kita memang nak senang dalam banyak hal....

magsob said...

betolah tuh...dh jadi darah daging dah tuh

ceksumolek's said...

sumi dok putrajaya.. masalah parking memang banyak.. huhu~ event kat umah2 aprtment pun susah mau parking.. bayangkan la 1umah ade 2-3 kete.. parking utk sbuah umah 1 kete jer.. mauh tak penuh?? hurmm..

Anonymous said...

akak tu klu boleh nak parking depan gulai kot, senang tak payah kuar kete.

magsob said...

ahahhaa..macam2 ragam tol..

miss lolly a.k.a luvfareda said...

pat0tlah ramai 0rang putrajaya mengam0k =P

hans said...

hahaah
macam2

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails